Ready set, SALE! trwaja promocje do -65%!
Menu
Szukaj
Szukaj
Koszyk
Menu
Szukaj
Koszyk

Marka-legenda i jej twórca – niezwykłe życie Ralpha Laurena

Ralph Lauren przyszedł na świat 14 października 1939 roku w Nowym Jorku. Chociaż wiele osób uważa go za Amerykanina, w rzeczywistości pochodził on z żydowskiej rodziny z Białorusi, zaś jego prawdziwe nazwisko brzmiało Lifshitz – po latach jednak mężczyzna zmienił je na bardziej amerykańskie i ładniej brzmiące, ze względu na fakt, że przyprawiało mu ono wielu niemiłych uwag. Ralph Lauren nie pochodził z bogatej, uprzywilejowanej rodziny; w bardzo młodym wieku zaczął pracę jako sprzedawca w sklepie Brooks Brothers, który po latach okazał się jego największym konkurentem. Jednak to właśnie podczas pracy w BB, Lauren wpadł na pomysł wypuszczenia na rynek swojej własnej linii krawatów, które wyróżniały się kształtem oraz ciekawym, niestandardowym na te czasy wzornictwem. Od samego początku swojej kariery jako projektant, Ralph Lauren kierował swoje produkty prosto do ludzi z wyższych sfer – ceny krawatów były bardzo wysokie ze względu na fakt, że każdą sztukę wykańczano ręcznie, z dbałością o najmniejszy szczegół.

 

  • dodano: 09-10-2023

Przejdź do wpisu

Ralph Lauren przyszedł na świat 14 października 1939 roku w Nowym Jorku. Chociaż wiele osób uważa go za Amerykanina, w rzeczywistości pochodził on z żydowskiej rodziny z Białorusi, zaś jego prawdziwe nazwisko brzmiało Lifshitz – po latach jednak mężczyzna zmienił je na bardziej amerykańskie i ładniej brzmiące, ze względu na fakt, że przyprawiało mu ono wielu niemiłych uwag. Ralph Lauren nie pochodził z bogatej, uprzywilejowanej rodziny; w bardzo młodym wieku zaczął pracę jako sprzedawca w sklepie Brooks Brothers, który po latach okazał się jego największym konkurentem. Jednak to właśnie podczas pracy w BB, Lauren wpadł na pomysł wypuszczenia na rynek swojej własnej linii krawatów, które wyróżniały się kształtem oraz ciekawym, niestandardowym na te czasy wzornictwem. Od samego początku swojej kariery jako projektant, Ralph Lauren kierował swoje produkty prosto do ludzi z wyższych sfer – ceny krawatów były bardzo wysokie ze względu na fakt, że każdą sztukę wykańczano ręcznie, z dbałością o najmniejszy szczegół.

 

Polo, Liga Bluszczowa i luksus, czyli główne inspiracje w ubraniach marki Ralpha Laurena

Jednym ze znaków rozpoznawczych marki jest koszulka polo z charakterystycznym znakiem jeźdźca na koniu – projektant wykupił prawo do fasonu, naznaczając materiał sygnaturą popularnego konia. Inspiracją do powstania tego logo był pobyt Ralpha Laurena w Anglii i obserwacja gry w polo, a przy tym fascynacja tym niesamowitym w odczuciu projektanta sportem. To jednak nie jedyna inspiracja, jaką posługiwał się Lauren podczas tworzenia swojej marki. Podobnie jak Tommy Hilfiger, także Ralph Lauren fascynował się stylizacjami studentów z Ligi Bluszczowej – zrzeszenia amerykańskich uniwersytetów dla elit, takich jak Harvard, Yale, Princeton czy Cornell. Z tego powodu ubrania wytwarzane przez Ralpha Laurena doskonale wpasowują się w styl preppy, jaki dziś noszą przede wszystkim miłośnicy połączenia sportu z elegancją. Ciekawostką na temat marki założonej przez Laurena jest fakt, że jako jedyny designer zdobył on cztery najważniejsze tytuły CFDA – The Council of Fashion Designers of America. Projektant otrzymał szczególne wyróżnienie za całokształt swojej twórczości: nagrodę dla sprzedawcy detalicznego roku, projektanta odzieży męskiej roku, a także projektanta odzieży damskiej roku. To właśnie Ralph Lauren jako pierwszy wprowadził do asortymentu swojej marki akcesoria domowe i meble.

 

Od lat niepodległy – marka Ralph Lauren w rękach właściciela

To, co czyni markę Ralph Lauren wyjątkową to fakt, że mimo kilku lukratywnych ofert i propozycji przejęcia, wciąż pozostaje ona w rękach swojego założyciela. Marka nie ugięła się gigantycznym koncernom, we władaniu których pozostają jedne z najbardziej luksusowych brandów na świecie. Jedynie kosmetyki pod marką projektanta należą do francuskiej grupy L'Oreal. Konsekwentne zachowywanie swojej niezależności po dziś dzień wzbudza szacunek wśród ekspertów. Niestety, na rynku stale możemy spotkać masę kopii oryginalnych produktów spod znaku gracza w polo. Jak uniknąć zostania oszukanym?

  • Zwróć uwagę na układ napisów na etykiecie, ich rozmieszczenie oraz proporcje. Etykieta dołączana do produktu jest jednym z elementów, który najłatwiej jest podrobić. Potrzeba naprawdę dobrego oka by móc bez większych kłopotów rozpoznać oryginał wyłącznie po papierowej karteczce dołączonej do ubrania.

  • Patrz na krój. Podróbki mogą mieć taką samą długość zarówno z przodu i z tyłu. Należy pamiętać, że obowiązkowo na bokach koszulki znajdują się rozcięcia, zaś przez całą szerokość leci szef. Możesz również zwrócić uwagę na ściegi wewnątrz – jeżeli są one starannie wykonane i w kolorze koszulki, to dobry znak.

  • Jeździec nie do podrobienia. Logo to kluczowy element, jakim charakteryzują się koszulki Polo Ralph Lauren. Upewnij się czy dżokej nie jest pochylony oraz czy któraś ze stron nie odbiega nadto od pionu. Warto pamiętać o tym, że logo nie powinno zlewać się w jedną całość – na firmowej naszywce można z łatwością odróżnić detale takie jak uszy konia, kij do gry w polo, a nawet lejce. Nitki, z których wyszyty jest jeździec nie powinny być pozaciągane i jakkolwiek odstawać. W przypadku gdy logo od wewnętrznej strony polówki jest złożone z wystających nitek, lepiej jest odpuścić sobie zakup koszulki polo. Oryginalne koszulki ze słynnym, starannie dopracowanym logiem znajdziesz na: https://royal-shop.pl/pl/producer/Ralph-Lauren/41.

  • Polo Ralph Lauren posiadają etykietę naszytą na wewnętrznej stroni kołnierza. Najczęściej (jednak z pewnymi wyjątkami) na etykiecie może znaleźć się informacja z jakim konkretnym modelem polo mamy do czynienia, rozmiarem oraz tym, gdzie powstała dana koszulka – pod uwagę brany jest także skład materiału. Metka zazwyczaj jest granatowego koloru, zaś zawarte na niej informacje mienią się stalowo-szarym kolorem. Patrząc na metkę, koniecznie sprawdź ewentualne błędy w pisowni, kształt czcionki, rozmiar, a także ewentualne odstępy zgodne z oficjalną sygnaturą logo firmy.

  • Wewnętrzne metki także mają znaczenie! W przypadku gdy nie ma informacji przy kołnierzyku o tym, gdzie została wyprodukowana dana polówka i składzie, tego rodzaju informacje powinny być zawarte na metkach wewnątrz danej koszulki. Na etykietach wewnętrznych nie powinno zabraknąć dodatkowego guzika w kolorze perłowym. Może on, ale nie musi, mieć wygrawerowane logo Ralph Lauren.

 

Oryginalne produkty Polo Ralph Lauren znajdziesz w Royal Shop

Royal Shop od 2013 roku dostarcza swoim Klientom markowe produkty prosto od renomowanych producentów. Wysoka jakość i atrakcyjne ceny ubrań, dodatków oraz akcesoriów zachęcają do zakupu, a my udowadniamy, że zakup oryginalnych ubrań w bardzo atrakcyjnej cenie jest możliwy. Polo Ralph Lauren jest jedną z najchętniej wybieranych marek odzieżowych; nasza oferta obejmuje zarówno odzież damską i męską. Wytrzymałe ubrania od marki z historią to coś, co warto mieć w swojej szafie.